mandag 18. oktober 2010

Taxiturisme

Vi er i Bangalore, visst nok Indias reineste og mest moderne by. Det har vi ikke sett saa mye til enda, jeg synes det er akkurat som alle andre indiske byer. (Kanskje med unntak av Chandigarh, som faktisk var rein og oversiktlig..)

Vi er her for a treffe Sree, en som jobbet for oss pa KA sommeren for 3-4 aar siden. Sree var en del hos meg og lagde middag sommeren han bodde paa Raufoss/Gjovik. Som vegitarianer, var det ikke lett for han aa faa tak i mat. En vinn-vinn situasjon for meg som fikk masse spennende mat, og fint for han som fikk mat. Sree skulle ha fri mens vi er her. Det er festival tid og de fleste har fri. Men ikke konsulenter som faar hasteoppdrag fra Europa.. Vi var innom hjemmet til kona hans paa sondag. De viste stolt frem festivaldekorasjonen. Hele stua var fyllt opp med fargesprakende figurer av guder, en kunstig liten foss, en fontene og blinkende lys i alle farger. Fantastisk! Denne utstillingen utvidet min skala for hva som er grellt.

I gaar var vi taxiturister. Vi reiste vestover fra Bangalore i 7 tiden og var innom mange flotte templer, fikk se fantastisk natur, og jeg larte at det er lurt a sjekke styrken paa lianene for jeg leiker Tarzan..


Mange timer i bilen ga god inspirasjon til aa lage vitser:

Det var Iraneren, Inderen og Nordmannen som stod fast i ko. Nordmannen satt bak rattet og sa: Jeg hater aa staa i ko! Da sa Inderen og Iraneren: Hvorfor i all verden kjorer du ikke forbi?

Gaate:
Hvor mange biler, sykler, motorsykler, kyr og lastebiler kan passere hverander pa en Indisk landevei samtidig?
Svar: Det kommer ann pa hvor mange det er plass til.

Gaate:
Hvor mange biler, sykler motorsykler, kyr og lastebiler kan kjore i samme retning pa en Indisk landevei?
Svar: Det kommer ann pa hvor mange som kommer i mot.

Ehmmm.. De vitsene var ikke saa morsomme etter at speilet til taxsien plutselig for inn i det aapne vinduet til sjoforen. Her gaar det pa millimeteren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar