lørdag 25. september 2010

Pakket og klar

Et triks for å få plass til mest mulig i en sekk er å begynne med noe som har fleksibel form og volum, deretter ta noe med definert form, tråkke godt og fortsette lagvis til sekken er full. For å ha litt system på tingene, er det lurt å sortere klær og ting etter bruk og ha det i poser. Helst ikke vanntette poser, for da er det jo vanskeligere å komprimere (vaskeposer er genialt:) Dette er i allefall min taktikk. Jeg har også med en 40l vanntett pakkpose, som jeg skal ha på tvers under topplokket når sekken blir for full. Det kan jo hende at jeg blir frista til å handle noe. Uansett kan jeg ha tur/fjellutstyr i pakksekken når jeg ikke har brukt for det. Fint å ikke trenge å forholde seg til all bagasjen hele tiden. Startvekt er 16,6 kg (50l)+ 4,5 kg håndbagasje. Av dette tror jeg at jeg har ca 2-3 kg mat som skal spises på veg opp til mt Damavand.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar