mandag 20. desember 2010

Hjemme igjen og god jul:)

Heller ikke i år kommer jeg til å sende ut masse julekort, og jeg kommer vel heller ikke til å skrive mange julemail.Men jeg vil veldig gjerne ønske deg en god jul, og da er det jo veldig trivelig at du har litt tiltak selv, slik at jeg virkelig får ønske deg en god jul og så ønsker jeg deg et godt nytt år samtidig:)

Om du faktisk også er interressert i hva jeg har gjort i år, må du gjerne lese videre i bloggen. Det er uventa mange som faktisk har lest, og det er kjempetrivelig. Tusen takk. Jeg skal innrømme at jeg ikke helt trodde på at du virkelig var interressert i hva jeg gjorde i 30årskrisa mi. Og motivasjonen for å skrive blog var først og fremst for å oppdatere mor og far, og for at jeg skal mimre tilbake om 5 år.

Jeg har allerede vært hjemme lenge, en måneds tid, men motivasjonen til å blogge ble borte da jeg kom tilbake til gamlelandet. Selv om det jo egentlig var masse å fortelle om da jeg kom hjem.

Alt er hvitt, det er kaldt og det svir i nesa. Bussen går etter ruta. Litt surt at jeg akkurat mista en buss og bussen fra Gardermoen til Gjøvik bare går annen hver time. Hva gjorde vel en time fra eller til når det endte opp med å bli mer enn 37 timer fra vi satte oss i taxien i Katmandu til jeg kunne låse meg inn i leiligheten.

Det var fint å sitte og se ut av bussvinduet. Det er så fint med rim på trærne.. Føles trygt og litt unødvendig med sikkerhetbelte i bussen. Her er trafikken strukturert og veiene fine. Ja, vi har fine veier i dette landet. 

I døra til leiligheten møtte jeg Alf. Han hadde vært innom og fylt opp kjøleskapet, så jeg slapp å gå ut å handle. Tusen takk Alf!!

Det er rart å tenke tilbake på permisjonen da jeg hadde så god tid. Da det ikke hadde noe å si om vi egentlig gjorde noe en hel dag, eller om vi måtte vente litt.. Bare vi hadde det fint, var vi fornøyde:) Og jeg som fikk Adøynrytme, den har jeg mistet. Men jeg står jo fortsatt opp før sola,da. Lett.

Tro det eller ei, det var gøy å komme tilbake til jobben. Det var fint å treffe igjen alle kollegaene, og den nye labben var blitt veldig fin. Flere nye prototyper var kommet og det er artig å ha kommet i gang igjen. Og det beste med å jobbe er jo å ha ferie, og nå er det ikke lenge til juleferie:)  

Nei, nå har jeg vel skrevet til det kjedsommelige, så jeg skal gi meg.

God jul og godt nytt år kjære venner!

1 kommentar:

  1. Kjedsommelige? Veldig fine refleksjoner, Marte.. Virker som du har hatt en fin krise og en fin hjemkomst. Men er krisa over?? Og når kommer evt neste krise?? Det skriver du ingenting om... Jeg er uansett, utvilsomt med på den, om du vil ha selskap...:)

    SvarSlett